Wywiad z Shadowem

 Świat gier tekstowych co chwilę się zmienia. Miejsc, w których możemy stworzyć, poprowadzić swoją postać, rozwijać ją i przeżywać razem z nią przeróżne przygody, jest naprawdę dużo. Niektóre z nich upadają, ale też powstają nowe, proponujące ciekawe systemy, jak i niesztampowy świat gry. Jednych z takich miejsc jest forum Final Atonement, skupiające swoją rozgrywkę wokół tematów egzorcyzmów i demonów. Jego administratorem jest  Shadow, na wywiad, z którym serdecznie Cię zapraszam.


Nie na co dzień, można się spotkać  z tematyką forum zawiązanego wokół tematu egzorcyzmów i wszystkim, co z nimi związane. Skąd, więc pojawił się pomysł na stworzenie takiego forum?

Pomysł pojawił się już jakiś czas temu. Chcieliśmy razem z administracją stworzyć luźne forum, które można byłoby oprzeć na uwielbianym przez nas storytellingu. Jako gracze próbowaliśmy swoich sił w różnych uniwersach i nie udało nam się zagrzać nigdzie miejsca na dłużej. Chcieliśmy podpiąć to pod klimat, który nie jest powszechny na pbfach i po krótkiej burzy mózgów dotarliśmy właśnie do egzorcystów.

Jak rozumiem forum jest waszym tworem? Czy w kwestiach technicznych, korzystaliście z czyjejś pomocy? Jaki dzielicie się pracami nad forum?

Otoczka fabularna jest całkowicie "wymyślona" przez nas. O ile tak można nazwać dorobienie teorii okultyzmu np. na tle wydarzeń historycznych. Jedyne, z czym potrzebowaliśmy pomocy, to grafika i kody, gdyż nikt z nas nie zajmuje się tymi sprawami. Podział prac był prosty. Ja jako główny admin wyznaczałem konkretne rzeczy na forum, które trzeba zrobić, a inni pomagali.

Co było najtrudniejszą rzeczą, najcięższym problemem z jakim przyszło Ci się zmierzyć przy tworzeniu forum?

Czas, zdecydowanie. Im dalej szliśmy w las z tworzeniem forum, tym mniej czasu mieliśmy na kolejne rzeczy. Koniec końców jednak wyrobiliśmy się ze wszystkim.

A ile czasu powstawało forum i co pożarło najwięcej czasu oraz zaangażowania?

Tworzenie forum zajęło nam niecały miesiąc. Najwięcej czasu poświęciliśmy na pewno na informator. Ale który wątek opisywaliśmy najdłużej to ciężko określić.

Miesiąc to bardzo dobry czas jak na stworzenie forum. Jednak czy jako admin jesteś zadowolony z tego jak ono się prezentuje? Czy wszystko udało się wykonać w 100%?

Jestem zadowolony. Postawiliśmy na minimalizm, dlatego nie ma u nas mnóstwo kodu czy grafiki, która naszym zdaniem jest tylko dodatkiem. Jednakże koder nie wyrobił się z wersją mobilną forum, która niestety, jest do dopracowania.

Z czego jako Admin jesteś najbardziej zadowolony? Co jest dumą forum?

Ciężko powiedzieć z czego jestem najbardziej zadowolony. Cieszę się, że do kilku osób nasz pomysł trafił i że wyrobiliśmy się (prawie) ze wszystkim. Dumą forum z kolei mógłbym nazwać podejście administracji do całej gry. I nie chodzi tu tylko o warstwę fabularną.

A jakie reprezentują oni podejście?

Chodzi o ich podejście do przebywania na forum. U nas każdy może wyrażać swobodnie myśli, tworzyć takie postacie, jakie chce. I to wokół nich będziemy tworzyć fabułę, nie wokół NPC czy wąskiego grona graczy. To jest forum dla graczy.  A nie forum dla forum. I chyba z tego jestem najbardziej dumny.

Bardzo fajny powód by być dumny jako admin. A jak widzisz forum za kilka lat?

Ciężko powiedzieć, gdyż świat wykreowany przez nas jest na tyle elastyczny, że może pojawić się mnóstwo nowych rzeczy.
Więc nie będę bawił się w przewidywania. Moim jedynym życzeniem jest to, żeby zmiany były podyktowane przez nas i graczy, by wzbogacić grę. A nie po to, by się przypodobać np. komuś, kto uznaje milion kodów i obrazków na forum za wyznacznik jego poziomu.

Jeśli miałbyś udzielić kilku rad dla tych którzy się jeszcze wahają i zastanawiają czy tworzyć forum pbf. To co byś im powiedział?

Pierwsza i najważniejsza rada, to ekipa. Forum nie da się stworzyć bez zgranej administracji. Zmorą większości for jest to, że administracja albo nie jest zgodna w większości, bądź ma słomiany zapał. Dlatego polecam szukać kogoś, kto nie rzuci forum z dnia na dzień i spróbuje być częścią projektu od początku do końca. Drugą radą ode mnie jest sam proces tworzenia forum. Gdy się je tworzy, trzeba mieć na uwadze graczy. Wiedzieć, czym ktoś chce ich zachęcić, nie robić im pod górkę i tworzyć fabułę wokół nich, a nie z nimi. Bo forum to gracze. Nie grafika, kody, mechanika, statystyki czy miliony multikont.

W jaki sposób, zachęciłbyś ich więc by odwiedzili twoje forum.

Co do zachęcenia ich, powiem krótko:
Jeśli ktoś szuka gry i fabuły na forum, to u nas na pewno ją znajdzie. A przy tym nie będzie musiał kryć się z tym, czy lubi paprykę, czy nie.

Serdecznie dziękuje Ci Shadow za udzielenie wywiadu dla Przystani Fabularnej oraz życzę jak najbardziej owocnej i przyjemnej pracy w świecie gier tekstowych.

Final Atonement

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz